HALNY - REMIGIUSZ MRÓZ | RECENZJA



Góry nie zaznały krwi przez niemal trzy lata. Panujący w nich spokój trwał, od kiedy Wiktor Forst ujął mordercę nazywanego Bestią z Giewontu – i nic nie wskazywało na to, by sytuacja miała się zmienić.

Koszmar nadszedł wraz z halnym. Dominika Wadryś-Hansen została wezwana do Zakopanego, gdy tuż przed wejściem do kaplicy na Wiktorówkach odnaleziono makabrycznie zamordowaną kobietę. Ciało rozcięto, wnętrzności wywleczono, a w ustach ofiary umieszczono monetę łudząco przypominającą te, którymi posługiwał się seryjny zabójca lata temu.

Poszlaki prowadzą donikąd, odpowiedzi jednak zdaje się mieć osadzony w więzieniu Iwo Eliasz. Deklaruje, że zamierza się nimi podzielić – ale tylko z jednym człowiekiem.
Człowiekiem, który zniknął.
/lubimy czytać/
Przyznaję w swoim 22-letnim życiu książkowym nie przeczytałam zbyt dużo kryminałów. Jednak z polecenia mojej cioci sięgnęłam po Halny Remigiusza Mroza , czyli jak możecie się domyślić polskiego autora.  Halny to szósty z kolei tom opisujący losy komisarza Forsta. Cała akcja książki ma miejsce w górach , a właściwie w Zakopanem. 

Na samym początku książki mamy morderstwo. Zostaje zabita zakonnica. Prokurator Wadryś-Hansen i inspektor Osica zdają sobie sprawę , że motyw religijny i włożona do ust złotówka mogą mieć wiele wspólnego z ,,Bestią z Giewontu,, i morderstwami jakie miały miejsce  2 lata temu. Obawiają się , że uczniowie Gjorda mogą kontynuować jego naukę. Dziwnym trafem komisarz Wiktor Forst który przez dwa lata nie pełnił służby i pełnił do tej pory życie pustelnika ma wiele wspólnego ze sprawą. Całą atmosferę podgrzewa fakt , że sama ,,Bestia,, również wie o morderstwie pomimo , że ostatnie 2 lata spędził w więzieniu o zaostrzonym rygorze...

Ta historia mnie wciągnęła. Całkowicie ! Cała trójka głównych bohaterów to postacie z charakterem. Forst to jak dla mnie mistrz ciętej riposty i zabawnych tekstów. W połączeniu z Edmundem Osicą tworzą duet niebanalny możecie mi wierzyć. Całość ma miejsce w górach i pomimo , że zawsze mówię , że wolę morze to przez tą książkę nabrałam ochotę na górskie wędrówki. 
Czyta się ją niesamowicie szybko , a język jest przystępny dla zwykłego śmiertelnika. 
Moja ocena: 🏔🏔🏔🏔🏔/🏔🏔🏔🏔🏔

CIEKAWOSTKA : Remigiusz Mróz stworzył postać Joanny Chyłki znanej z polskiego serialu dostępnego w Player ,,Chyłka,,. Ja osobiście nie wiedziałam także być może i dla Was będzie to nowa informacja.
Pytania do czytelnika :
1. Morze czy góry ?
2. Czytacie kryminały ?

You Might Also Like

9 komentarze

  1. Zapowiada się mega ciekawie.
    Ja uwielbiam zarówno góry jak i morze, ciężko mi zdecydować co bardziej.
    Kryminały należą do moich ulubionych gatunków literackich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrazenie ze kryminał będzie także i moim ulubionym gatunkiem 😊😊😊

      Usuń
  2. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja! To mi wygląda na ciekawą pozycję :) Książki nie znam ale autora - oczywiście! :)
    Ja uwielbiam i góry i morze. Góry bo w nich mieszkam i są nieodłącznym elementem mojego życia a morze, zawsze miałam słabość do wody, sądzę, że to mój żywioł :)
    Ostatnio czytam coraz mniej... ale kryminał to świetny gatunek :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę zazdroszczę Ci mieszkania w górach ja mieszkam w takim miejscu ze mam wszędzie daleko...
      Również pozdrawiam cieplutko !

      Usuń
  3. Nie znam tej książki, jednak uwielbiam kryminały, więc myślę, że to coś dla mnie :) Uwielbiam zarówno góry, jak i morze. W góry mam bardzo blisko, w sumie lekko ponad godzina drogi, dlatego też często je odwiedzam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę gór tak blisko ciebie :D Serdecznie się cieszę że zachęciłam :)

      Usuń
  4. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książek Mroza za bardzo się boję by je czytać :)

    OdpowiedzUsuń

ZOSTAŁAM MAMĄ ! 🐶👶